17 May 2010

PEKEMA, pernah dengar maksud BERDIKARI?

Salam,

Hari ni bila baca Malaysiakini, baru gua tau rupa-rupanya permit import (AP) akan ditamatkan Disember 2015. Maknanya, harga kereta import akan jadi murah starting 2016. Tapi yang gua hangin ni kenapa Persatuan Pengimport dan Peniaga Kenderaan Melayu Malaysia (PEKEMA) tak setuju?

Alasan diorang penamatan AP akan menjejaskan usahawan bumiputera yang berkecimpung di dalam industri kereta import. Pleaseeeeeeeeela....kerajaan dah tolong macam2 kat ngkorang, pastu bila kerajaan nak hapuskan AP, ngkorang tak setuju pulak. Alasan macam budak bodo. Rakyat Malaysia bukan bodo macam lu orang. Bila ada AP, lu orang  ambik untung giler2. Yang merana, rakyat marhein macam gua yang berangan nak pakai kereta import tapi tak mampu nak bayar cukai setinggi gunung.

Aku harap kerajaan 'firm' dengan keputusan diorang.


silakan, melihat-lihat bakal kereta gua yang seterusnya (kalau AP takde la...)
 
nak tgk kereta2 orang kaya kat Malaysia? Klik sini & sini. Sila lap air liur anda.......

0 org nak komen: