12 July 2010

OD vs Emas

End of last month dapat berita sedih. My banker told yang Overdraft ASB dibekukan oleh PNB. Baru sempat buat 1 kali overdraft, dah kena beku. Padahal duit yang ada untuk buat OD ni still berbaki lagi (cam byk sgt duit).....

So pikir punya pikir, aku decided utk letak dalam ASB, Beli SSP and then balance still tak tau nak buat apa.Nak letak semua dalam ASB, awal tahun depan baru dapat dividen. Letak semua dalam SSP, tak penahnyer nak sangkut. Even consolation prize pon tak penah dapat (maybe staff BSN can do something about this. Nanti saya bagi nombor ic, awak pick le saya jadi pemenang. Tak dapat hadiah saguhati, dapat tempat pertama pun jadila...) 

Lepas extensive search (di rumah & di ofis) thru' internet , i've decided to invest in Gold (the term invest cam besar je modal aku guna). So 06/07/2010 bermulalah life aku sebagai investor dalam gold........5 dinar je pun. Tapi lately bila tgk harga emas makin hari makin naik (for eg, semalam punya harga utk 5 dinar =rm2899) terasa cam ke'candu'an pulak.

And so today bila harga turun sikit, aku contact agent & tambah lagi sket investment. Harap2 by end of this year naik sampai RM200/gram.Kayo pakcik........mmmmuahahahahahahahahaahah

1 Dinar- syiling yg paling kecil
(paling besar 10 dinar = RM5,755.00@10.30am, 12/07/2010)

20 gram - jongkong yg paling kecil
(paling besar 1kg = RM139,197.00@10.30am, 12/07/2010)

ps: harga hari ni makin turun, ada duit lebih pegila beli.....

0 org nak komen: