16 August 2010

Bosan dengan kerja...

Salam...

Tekanan & bosan di tempat kerja? Bos selalu marah? Duit tak penah cukup?

Hehehehee. Itu semua pernah & sedang aku alami. Maklumlah dah lebih 10 tahun grad & kerja. Macam2 kerja aku buat lepas grad. Jadi despatch, kerja Jusco, masuk gomen, last sekali stuck kat sini. Alhamdulillah, walaupun keje ni tak berapa nak sesuai dengan jiwa aku, at least itu la yang boleh support life aku & family

Hutang?

Sebut saja hutang apa, kebanyakannya aku ada. Personal Loan, Housing Loan, Car Loan. Dan hutang2 tu pun bukan aku sorang je ada. Ngko yang tengah baca blog aku ni pun ada jugak. Nasible, majoriti dari kita bukannya dari keluarga kaya raya.

Beli kereta- ambil pinjaman sampai 7,8,9 tahun, rumah- pinjaman sampai 30 tahun, tu tak kira lagi kalo beli kelengkapan rumah secara ansuran. Tak cukup duit, bank, koperasi @ along sedia membantu.

Suka atau tidak, kita terpaksa kerja bila memikirkan hutang-hutang yang tak mungkin selesai dalam masa yang terdekat. Ada yang terpaksa cari side income @ passive income untuk menampung hidup. Begitulah hakikat dunia kini.

Kenapa kita tidak bermula dari sekarang? Lakukan sesuatu untuk berubah. Lakukan sesuatu untuk menambahkan pendapatan! Takut gagal? Takde masa? Dah cuba tapi gagal juga?

Jangan Menyerah!

Kota Rom Tidak Dibina Dalam Masa Sehari......


0 org nak komen: