21 September 2010

Ingin hati hendak mengamuk, tapi pada siapa hendak ku tujukan amukanku ini?

Salam...

Tajuk macam gampang, sebab hari ni rasa cam nak pelempang orang je. Pagi ni aku parking tempat biasa. Tepi jalan luar kawasan ofis. Semenjak sebulan lebih ni, Polis Bantuan memang dah letak kon kat tepi tu. Apa motif diaorang letak pun aku tak tau. Padahal sebelum ni takde kon pun aku tgk okay je traffic kat situ. takde mengganggu pun.

Dalam jam 8 lebih aku usha le keta aku dari ofis & jeng jeng jeng..............dari jauhhhhhhhhhhhh aku nampak cam ada plastik lekat kat cermin depan. Bila aku tengok balik, benda ni yang diorang letak.




Patut ke tak patut aku nak mengamuk? Bukan keta aku je parking situ. Berlambak lagi keta parking. Memang le aku alihkan sikit kon tu, bukannya aku curi pun. Aku alihkan pun dekat dengan kon yang 2nd tu. Perluke buat gurauan macam tu?

Lepas je aku nampak, aku terus e-mail ke Ketua Bahagian Keselamatan sebab aku syak mestilah orang yang buat benda tu orang yang dekat-dekat jugak (if you know what i mean) Takkan le member aku nak buat pedajal macam tu. 

Bagusnyeeeeee.......

Then aku turun ambik gambar dan dengan macho, kontrol hensem, gembiranya aku pegi jumpa polis bantuan yang berkawal kat area2 parking , tanya sape yang buat keje hamjadah tu. You know what!!!! Diorang pun tak tau sape yang buat.

Ye la, aku bukannya nak salahkan pakcik polis bantuan tu. Maybe dia betul2 tak tau. Tapi dengan sopannya aku cakap " Encik, kalau encik tau sape yang buat keje tu, mintak dia datang jumpa saya kat tingkat 9, blok 8. Kalau dia berani buat macam tu, mesti dia berani nak jumpa saya"

Dengan gembiranya sambil melompat-lompat kesukaan aku bersalaman dengan pakcik2 polis bantuan sambil mengucapkan selamat hari raya..........Ok, yang tu aku tipu, lepas dah meluahkan rasa tak puas hati aku (terhadap org yg buat keje hamjadah tu) sambil polis2 bantuan tu dengan muka berkerut2 memikirkan apa nak makan tengahari ni, aku pun blah dengan sopan. Sekarang ni tgh menunggu mamat yang buat keje hamjadah tu datang jumpa aku. Berani ke tak dia nak jumpa aku. Atau aku yang tak berani nak jumpa dia? huhuuhuhuhuhu.
.
.
.
.
.
.

Begitulah cerita saya pagi ini. Petang ni nak gi Mahkamah Jalan Duta. Hopefully takde lagi perkara2 yang macam gampang berlaku kat saya petang ni.

Ni kalau calar ni, boleh claim insurans? Atau boleh pelempang mamat yang letak benda ni atas keta aku.


ada nampak calar?  ada?  kalau sape2 ada nampak calar, bagitau aku.

0 org nak komen: