21 October 2010

Apa Yang Aku Rasa Tentang Budget 2011

Salam.....

Lama dah rasanya tak mengupdate blog. Maklumla sibuk dengan bisnes. Hari pembentangan budget (15/10/2010) aku mc actually. Takde le pulak aku tgk budget ni. Biasanya aku excited bab bonus je. Boleh aku mengepow bini aku.hehehehehehehehehehehehe.

Tapi dengar2 & tgk jugak berita. Antara isu yang paling orang banyak komen adalah pembinaan Menara Warisan. Aku tak tau le otak letak kat mana time luluskan pembinaan bangunan tu. Bukan sikit2 harga. RM5 bilion! 100 tingkat lagi!


sumber : malaysiakini.com


Memangla yang bina tu bukan kerajaan. Permodalan Nasional Berhad (PNB) yang buat. Tapi fikirla, duit ASB kita, ASN, ASW dll semua ada kat sana. Diorang nak guna duit mana? Nak pinjam dari bank? Tapi aku rasa bank mesti bagi punya. Duit tu pusing2 dapat dekat kroni jugak. Aku yakin le 100% kontraktor yang di lantik ni terdiri dari puak2 diorang. Tak kemana duit tu. Last2 orang sini dapat sikit, orang sana dapat sikit, rakyat dapat tengok aje. Oh ye, kalau ngkorang nak tau, kerajaan jugak ada share dalam PNB.


sumber : malaysiakini.com

Apa keperluan bina satu lagi bangunan tinggi sedangkan kita dah ada Menara Petronas yang dengar-dengarnya masih belum di duduki sepenuhnya.

"Datuk Seri Najib Razak mempertahankan cadangan pembinaan menara 100 tingkat bernilai RM5 bilion oleh Permodalan Nasional Bhd (PNB) dan menyifatkan ia bukan pembaziran tetapi bertujuan menjana ekonomi serta mewujudkan satu mercu tanda Malaysia yang maju dan moden."- malaysikini.com


Itu alasan diberikan oleh seorang PM yang aku sangkakan selama ini cerdik & berwawasan tapi rupa-rupanya.........


p.s : Facebook dah sekat halaman yang ditubuhkan untuk membantah cadangan bagi membina Menara Warisan. Damn, tak sempat aku nak join & kutuk2.




0 org nak komen: